Stoppen met roken? Wij bieden je meer dan tips alleen

Nicotine is op zich niet zo slecht als je zou denken. Het krijgt een slechte reputatie vanwege de associatie met sigaretten en roken. Wat je misschien niet beseft, is dat af en toe lage doses pure nicotine je energie, stemming, reactietijd, motorcoördinatie, en geheugen kunnen stimuleren. Door het roken van sigaretten krijg je wel nicotine binnen, maar ook met nadelige giftige metalen en kankerverwekkende stoffen.

Ervaring met de diverse manieren om te stoppen met roken

De biochemie tussen wat er gebeurt met je lichaam als je stopt met roken en hoe je je voelt zijn verbonden. Hier zijn enkele manieren om het stoppen af te ronden en misschien zelfs dingen te vervangen zonder de afhankelijkheid van sigaretten:

  • 5-HTP: dit supplement vervangt het verslavende stof dat bij roken geïnhaleerd wordt;
  • Sauna: dit helpt tijdens het stoppen, omdat giftige stoffen via de huid het lichaam verlaten;
  • Geactiveerd houtskool: net als een sauna geleid houtskool de giftige stoffen uit je lichaam.

Vergeet niet dat dit geen checklist naar succesvol stoppen is. Je moet het zien als een gereedschapskist die je kunt gebruiken om het jezelf gemakkelijker te maken. Stoppen met roken is een hobbelige weg en je kunt tegenslagen verwachten. Weet dat het mogelijk is, en als je weet hoe je brein werkt en je je lichaam geeft wat het nodig heeft, slaag je er misschien in om te stoppen met roken.